Martijn Meeter benoemd tot hoogleraar Onderwijskunde

Het CvB heeft Martijn Meeter benoemd tot Hoogleraar Onderwijskunde met als leeropdracht ‘Teaching and learning in designed learning environments – with particular attention to higher education’.

04-08-2015 | 16:09

Martijn MeeterMartijn wordt wetenschappelijk directeur van het onderzoeksinstituut 'LEARN!'  Daarnaast zal hij de inhoudelijke verantwoordelijkheid op zich nemen voor de masters LVHO en TLHE.

Loopbaan
Martijn Meeter is op dit moment universitair hoofddocent bij de sectie Cognitieve Psychologie aan de VU. Hij behaalde zijn MSc en PhD in de psychologie aan de UvA. Na een postdocschap aan Rutgers University, Newark, werd Martijn werkzaam bij de VU, ondersteund door onder andere een Veni- en een Vidi-beurs van NWO. Zijn onderzoek heeft betrekking op leren, geheugen en aandacht en maakt gebruik van technieken als gedragsmetingen, computationeel modelleren en EEG. Martijn heeft daarnaast klinisch en toegepast onderzoek gedaan en kwalitatief onderzoek in Sierra Leone. In 2010 was hij

Docent van het Jaar van FPP en het jaar daarop runner-up voor de universiteitstitel. Gebruikmakend van  zijn ruime ervaring en kwaliteiten in het verrichten van wetenschappelijk onderzoek naar leer-, geheugen- en aandachtsprocessen, gaat Martijn onderzoek doen naar de effecten van onderwijskundige interventies om aldus de onderwijskunde van een stevigere empirische basis te voorzien.

Domincus Kamsma, directeur Universitair Centrum voor Gedrag en Bewegen: “Met de benoeming van Martijn hebben we een voortreffelijke wetenschapper binnengehaald met overtuigende kwaliteiten in onderwijs en onderzoek. Het onderwijs dat hij verzorgt wordt zeer goed gewaardeerd.”