Terugblik HGZO-Congres 2017 - presentaties

Lezingen

Feiten als basis voor fabels
Pedro De Bruyckere

Feiten en fabels over het leren in de zorgpraktijk
Nynke van Dijk

Infoshops

Infoshops – ronde 1
Een leerwerkplaats in de acute zorg is binnen VUmc geen fabel maar een feit
Hennie van de Glind, Gerard van Tricht

Succesvol een leven lang leren door innoveren
Wies ter Veld, Ybranda Koster

Infoshops – ronde 2
Formatief en summatief toetsen met de toetsbank Leerstation Zorg
Sigrid Vermin, Wies ter Veld

In één keer van boek naar digitaal
Ybranda Koster

Infoshops – ronde 3-1
Het verhogen van kwaliteit en effectiviteit van supervisie middels communicatie-instrument door supervisor en student bij praktijkgericht onderzoek
Rudie van de Kolk 

Vertrouwen, Vrijheid en Verantwoordelijkheid
Dennis Gommers, Thierry de Klijn 

Infoshops – ronde 3-2
Stimuleren en beoordelen van een onderzoekende houding
Forra Cornelis

Implementatie van een geprogrammeerd en adaptief leersysteem in het curriculum verpleegkunde
Asaf Gafni, Agnes van Reenen

Infoshops – ronde 4
Taakspecifiek model voor een actie, wat motiveert docenten tot professionaliseren?
Robert Wagensveld

Flexibilisering van onderwijs in een duaal traject
Lynette Menting, Inke Schaap

Infoshops – ronde 5
Kan goed ontwikkeld videomateriaal een demonstratieles vervangen bij het aanleren
van een verpleegtechnische vaardigheden?
Vera Balduyck, Belinda Drieghe, Tim Torsy

Pro Active Nursing: lukt het in de praktijk?
Eline Baars-de Geus, Bianca Schrijvers

Infoshop – ronde 6
Misconcepties over wijkverpleegkunde en de invloed van curriculum-herontwerp bij
de opleiding verpleegkunde aan de HvA
Margriet van Iersel

Workshops

 
Samen werken in het onderwijs is samenwerken in de toekomst
Quirine Anderegg, Saskia Hofstede, Anneco van der Toorn, Noor Christoph

Harmonieuze samenwerking tussen onderwijs en kwaliteitszorg:
Te mooi om waar te zijn?
Karen Baert, Liesbeth Van Heck

Effectief Communiceren – alles in 1 x goed!
Martin Beld

Fabelachtig goed voorbereid (reprise)
Judith Gerritsen, Liesbeth Neeskens

Feiten en fabels in je hoofd
Allard Gerritsen, Marjolein Roemaat

Hoe kwetsbaarheid tot verbondenheid leidt en verbondenheid tot leren
Johan van Herk, Lieke van Boxtel

Fabelachtige feiten of feitelijke fabels? Alles over succesvol studeren en
levendige leerstrategieën
Lieke Hollander, Kris Laan

Een goede vaardigheidsdocent geeft weinig instructie
Marjan Kok, Peter Renden

Kan reflectieonderwijs leuker, effectiever en leiden tot meer leerwinst?
Marijke Leijdekkers, Judith Gerritsen

Ben je geïnteresseerd in de VUreflectapp dan kun je de app downloaden
vanuit de Appstore of de Google playstore. Een activatiecode kun je
aanvragen via deze link.

De reflectieve casestudie: een nieuwe methode om de theorie te verbinden
met de praktijk
Ada ter Maten-Speksnijder

Fabel of feit: Ga mee met de tijd, weg met dat krijt?
Nicole Siers, Evelien Kotte, Martijn Sondorp

Brein in het onderwijs – sprookjes bestaan niet … of toch wel?
Loes Strijbosch, Joes van de Wiel

Kan het gebruik van e-learning in het gezondheidszorgonderwijs naast vergroting
kennis ook leiden tot gedragsverandering bij studenten?
Tim Torsy, Vera Balduyck, Belinda Drieghe

360°-video in het onderwijs: van video kijken naar video beleven!
Wim Trooster

De superdiverse klas … wat werkt (niet)?
Sione Twilt, Stella van Daal

Zorgonderwijs vraagt een topsport benadering; niet-technische vaardigheden
binnen het onderwijs
Ruben Verlangen, Marco Kuiters

Op weg naar een gezamenlijk referentiekader bij het beoordelen van complexe   
Toetsen
Esther Vis

Toetsmatrijs: zin of onzin?
Susan Voogd, Mary Herboldt-Soudant

Leren in een Community of Practice
Annemarie Waal, Netty Winters, Greet Gevers

De Learning Community Ster - Een methode voor gezamenlijke beeldvorming over
doelen, opbrengsten en leercultuur bij het starten van een Learning Community
Christian Wallner, Wendy Heemskerk